درمان درد دیسک کمر

درمان درد دیسک کمر

درمان درد دیسک کمر بسیار متفاوت می باشد.

هرچند بسیاری از افراد کره زمین از کمر درد رنج می برند اما بیشتر آد‌م‌ها از شیوه‌ی درمان این درد آگاهی ندارند. بسیاری فقط با خوردن دارو و آرزو برای از بین رفتن درد با این مسئله روبه‌رو می‌شوند. اما، همیشه این کار جواب نمی‌دهد و ادامه دادن به آن می‌تواند بسیار خسته‌کننده و ملال آور باشد. در اینجا چند راه به شما معرفی می‌شود که می‌توانید به صورت طبیعی از کمر درد خلاص شوید و کیفیت زندگی‌تان را افزایش بدهید.

Treatment of low back pain

کمردرد شایع‌ترین عارضه است که، به طور کلی، در اثر اسپاسم یا رگ به رگ شدن رباط یا عضله در ناحیه‌ی کمری، آرتروز و فشار بر ریشه‌های عصب‌ها به دلیل تنگی کانال نخاعی یا فتق دیسک رخ می‌دهد. سنگ، تومور، عفونت کلیه، آندومتریوز، کیست تخمدان و هماتوم ممکن است گاهی منجر به این ناخوشی شوند. عواملی مانند چاقی، وضعیت بد بدن، استرس، بارداری، پوشیدن کفش پاشنه بلند، بلند کردن چیزهای سنگین، و سیگار کشیدن خطر ابتلا به کمر درد را به حداکثر می‌رسانند. کمردرد ۲ نوع است: (۱) کوتاه مدت یا درد حاد که به مدت چند روز یا چند هفته طول می‌کشد و (۲)درد مزمن که بیش از ۳ هفته طول می‌کشد و همچنین درمان درد دیسک کمر متفاوت می باشد.

افراد بین سنین ۳۰ تا ۵۰ سالگی بیش‌تر در معرض ابتلا به این مشکل هستند. کمر درد بعضا با بی‌اختیاری در دفع گاز و مدفوع یا کنترل مثانه، عرق کردن، ضعف، درد شکم، تهوع، تب، و بی‌حسی در ناحیه‌ی مقعد، کشاله‌ی ران، پا و ساق پا همراه است. در بیشتر مواقع درد پشت در عرض چند روز خود به خود حل می‌شود. در برخی موارد، شما می‌توانید درد کمرتان را در خانه درمان کنید. اما اگر درد همچنان به مدت طولانی ادامه داشته باشد باید با یک پزشک مشورت کنید.

Treatment of low back pain

درمان درد دیسک کمر چگونه است؟

  • ماساژ دادن:

مریدین‌ها/ نقاط طب سوزنی در چین باستان استفاده می‌شدند، که برای برطرف کردن درد از هر قسمتی از بدن‌تان، از جمله کمر درد می‌توانند بسیار موثر باشند. ماساژ دادن و تحریک این نقاط گردش خون را در سراسر بدن‌تان بهبود می‌بخشد و تنش عضلانی را برطرف می‌کند. احتیاجی به گفتن ندارد که این روش کاملا طبیعی است

گاهی، آدم‌ها فقط به خاطر این که دچار تنش هستند کمردرد را تجربه می‌کنند! در اینجا بعضی از حرکات کششی ارائه می‌شوند که می‌توانید برای رهایی از فشار در قسمت تحتانی کمرتان آنها را در خانه انجام بدهید.

Treatment of low back pain

کشش عضلات همسترینگ به صورت تاق باز:

در حالی که به پشت دراز کشیده‌اید، یکی از زانوهای‌تان را خم کنید و یک حوله‌ی لوله شده را دور پنجه پای‌تان بپیچید و دو سر آن را با دو دست‌تان بگیرید. بعد، پای‌تان را تا جایی راست کنید که کف آن رو به سقف اشاره کند. این وضعیت را به مدت ۳-۵ دقیقه حفظ کنید، و بعد آن را روی پای دیگرتان امتحان کنید. به این کار حرکت کششی عضلات همسترینگ به صورت تاق باز می‌گویند و این تمرین در حالی که نه تنها قسمت تحتانی کمرتان، بلکه دیگر قسمت‌های بدن‌تان را هم کش می‌آورد، می‌تواند بسیار مفید باشد.

چرخش دو زانو:

اگر طرفدار آن دسته از حرکات کششی هستید که زحمت و تلاش چندانی نیاز ندارند، این نرمش برای شما بی‌نظیر است. خیلی راحت روی پشت دراز بکشید، و هر دو زانوی تان را به یک سمت بچرخانید؛ شانه‌های‌تان باید محکم به زمین چسبیده باشد. این قسمت تحتانی کمر را کش می‌آورد، و حتی ممکن است در صورتی که روز پراسترسی را پشت سر گذاشته باشید به آرامش شما کمک کند. این حالت را به مدت دو دقیقه حفظ کنید و بعد به طرف دیگر بچرخید و حرکت را تکرار کنید.

در حالی که حرکات کششی راه بی‌نظیری برای رهایی از درد هستند، ورزش کردن می‌تواند یک قدم بیشتر به پیش برود و عضلات پشت‌تان را هم قوی‌تر کند. قوی کردن این عضلات به شما کمک خواهد کرد از ستون فقرات‌تان محافظت کنید و در دراز مدت بتوانید از درد خلاص شوید. به تجهیزات خاصی احتیاج نیست و چند مثال ذکر شده را به راحتی می‌توانید در خانه انجام دهید.

http://shams-chiro.com

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *